Świat za oknem się zmienia.
Dzieje się to co raz szybciej. Zmieniają się trendy, oczekiwania, wymagania – również te dotyczące sfery biznesowej. Zmienia się postrzeganie firm i rosną wobec nich oczekiwania potencjalnych Klientów. Najważniejszy staje się kontakt i dostarczenie maksymalnej ilości informacji: o firmie, o ofercie, o przebiegu transakcji itd.
Idealnym sposobem na to jest strona internetowa firmy, która dziś staje się koniecznością w biznesie, uwiarygodnieniem działalności. Dziś wszyscy chcemy mieć możliwość poznania pełnej oferty firmy a także porównania jej z konkurencją. Chcemy dowiedzieć się jak nasz potencjalny partner działa, co jest jego silną stroną, z kim miał okazję współpracować. Odpowiedzi na te wszystkie pytania a także wiele innych można udzielić właśnie za pomocą firmowej strony internetowej. Oszczędzając czas swój i swoich Klientów, którzy nie będą musieli dzwonić czy pisać i dopytywać o szczegóły.
Sama strona to nie wszystko.
Jak można wywnioskować z powyższych akapitów kluczowa jest jej zawartość. A na jej zawartość składają się:
- treść – dziwne byłoby posiadanie strony internetowej bez jakiejkolwiek treści, lecz z drugiej strony nie możemy umieścić “byle czego” na naszej stronie. Musimy wczuć się w naszego Klienta i zastanowić czego on chciałby się dowiedzieć. Już teraz możemy Ci podpowiedzieć, że Klient chce wiedzieć kim jesteśmy. Warto napisać kilka słów o firmie, przedstawić swój pomysł na biznes czy opisać jak doszło do powstania firmy. Z Twojego punktu widzenia istotna jest oferta, to czym się zajmujemy i co możemy dla Klienta zrobić. W przypadku oferty ważne jest zachowanie rozsądku i umiaru aby nie robić w tym miejscu spisu na kilkadziesiąt pozycji tylko o ile to możliwe podzielić ofertę na ważniejsze kategorie i w ramach tych kategorii doprecyzować usługi.
- wygląd – to kolejny bardzo ważny czynnik wpływający na odbiór strony internetowej. Przede wszystkim musi być dostosowany do obecnych trendów i wymagań. Powinien zachęcać do pozostania na stronie i odkrywania jej zawartości. Nie powinien męczyć wzroku i posiadać elementów, które powodują efekt przeładowania na stronie.
- nawigacja – to sposób w jaki poruszamy się po danej witrynie internetowej. Ideą nawigacji na stronie jest by można się było po niej poruszać w sposób intuicyjny, bez zastanawiania się, w którym miejscu się teraz znajdujemy i jak przejść w miejsce, którego szukamy. W tym punkcie ważne jest też przygotowanie odrębnej nawigacji dla urządzeń mobilnych, jeśli zdecydowaliśmy, że oprócz standardowej wersji strony będzie też jej –
- wersja mobilna – to wersja strony dedykowana dla urządzeń typu tablet czy smartfon. Często posiada inny sposób nawigacji po stronie oraz przearanżowany układ treści – dla większego komfortu przeglądania zawartości na małych ekranach.
- dane kontaktowe – po części są elementem treści strony ale mogą być również uzupełnione o mapę (często odnośnik do map Google), formularz kontaktowy (za pomocą którego można zadać pytanie lub złożyć zamówienie) czy nawet mini okienko z czatem.
Nie spiesz się.
Projektując stronę internetową musimy pamiętać o wielu czynnikach. Nie zawsze warto się spieszyć przy jej budowie. Lepiej dać sobie czas i dokładnie przemyśleć jej strukturę. Bo kiedy już uda się stronę internetową stworzyć to przyjdzie czas na jej promocję w internecie. O tym napiszemy w jednym z kolejnych wpisów.
Pamiętaj! Strona internetowa to dziś wymóg w biznesie a my z wielką przyjemnością pomożemy Ci ten wymóg spełnić.